hur bankerna styr vårt samhälle 4

Idag vill jag länka till Larry Hannigans berättelse ”Jag vill äga världen plus 5%” på Carl Norbergs blogg här.

http://carlnorberg.wordpress.com/2010/08/26/saaa-javla-bra/

Det är saga som handlar om den enkle guldsmeden Fabian och hans karriär som på ett enkelt sätt visar hur vårt bankväsende blivit till.

Läs gärna lite annat också på Carl (Phalantir) Norbergs blogg, finns väldigt mycket bra saker att läsa där.

Det här inlägget postades i Introduktion till penningreform, Penningreform. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till hur bankerna styr vårt samhälle 4

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Länk bland mina kommentarer…

  2. HEMIMAMMA skriver:

    Knuffar

  3. HEMIMAMMA skriver:

    Jag har ställt lite frågor till dig bland kommentarerna i mitt senaste inlägg…

  4. Har ny blogg. skriver:

    Goderkvällere zoomo här.Ja fick ju plocke bort i min blogge när ja anmälde dårarna.Men dette är klart.Men när ja ska starte upp min blogge igen så kommer url typer då ja måste skifte bloggnamne,de vill ja ju int.Hemi mamme min bäste vännere sa kja kund fråge dig ha en trevliger kväller ja hoåået så svar kram Zoomo

  5. Har ny blogg. skriver:

    De funker nu 🙂

  6. Har ny blogg. skriver:

    Trevliger kväller te diger.

  7. Anna skriver:

    Missförstå inte mina intentioner men: ♥♥♥

Kommentera

