Bankir sökes……vad behövs det för egenskaper

Ja då var det dags för det första inlägget efter flytten av bloggen ifrån Aftonbladet till WordPress. Det får bli ett inlägg av det lättsammare slaget.

Jag brukar ju skriva om bankparasitismen så varför inte lite om människan bakom själva verksamheten……bankiren. Vad behövs egentligen för att bedriva framgångsrik bankverksamhet, ja här låter jag  JOHN ”I forget my name for the moment but I´m a merchant banker” CLEESE illustrera några av de nödvändigaste egenskaperna för framgång inom denna verksamhet.

Det här inlägget postades i Alla inlägg, Övrigt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bankir sökes……vad behövs det för egenskaper

  1. HEMIMAMMA skriver:

    Minns denna från när du började på AB…

    Titta in till valfri hemimammaversion får du se vad jag harmas över nu…

    Hemikram ♥

  2. Lincoln skriver:

    Den är bra!

  3. Andreas Karlsson skriver:

    Hallå där! Dig vill jag ha med i planeringsgruppen för bankinformation. Ett gäng från stora delar av sverige har börjat samla ihop sig för att starta en förening, hemsida och ge ut ett blad (till att börja med) till allmänheten om nuläget gällande bankväsendet och det monetära systemet.

    Maila gärna mig om du är intresserad, antar att du kan se e-post adressen som jag skrev in, annars får jag ett mail om du kommenterar det jag skrev (Uppmärksamma mig på vidare kommentarer via e-post.)

    MVH Andreas

  4. superzeke skriver:

    Hej Andreas

    Jag är redan med i din nystartade grupp, det är jag som har en avatar som ser ut som en 50-tals-hallick med ett jätte-dollar-tecken på tröjan 🙂

    Janne

Kommentera

